Thursday, August 15, 2013

Salam hari raya dari uncle sekeluarga

Rasanya masih belum terlewat lagi untuk uncle mengucapkan salam Aidilftri buat semua kenalan tak kira dimana jua anda berada, ampun dan maaf kiranya ada kesalahan dari segi kata-kata mahupun perbuatan yang jelas menyinggung perasaan dan benak sanubari korang semua. Kiranya kosong-kosong la hihihihi ... 

Orang kata di hari raya ni kena lah disambut dengan penuh kesukaan, tak mao sedey-sedey, betul ker? Raya tahun ni uncle sambut ala kadar je, nak kata suka tu, tak lah jugak, geram ada lah. Orang lain sibuk dapat bonus, uncle paling malang kerana bonus tak dapat. 

Apa cerita ? begini, sepatutnya gaji uncle masih dibayar lagi dari pejabat lama sehingga ke bulan 9, patutnya bersama-sama dengan itu bonus pun dibayar melalui pejabat lama jugak, entah kenapa depa pi potong bonus tu, depa ingatkan pejabat baru tempat uncle bekerja yang bayarkan.

Bodoh sombong punya pegawai !!! celaka betul buat uncle camtu, bikin naya ja, nasib baik ada serdak-serdak duit gaji untuk dipakai sehingga menjelang gaji kelak. patutnya kalau nak jadi profesional pegawai pun jgnlah buat orang camni, talipon ada, sebelum nak buat tindakan apa-apa pun talipon lah dulu, cakap camna nak uruskan bonus tu, ini tidak, dibikinnya sendiri, sombong dan bodoh !! elok lah tu.

Marah betul uncle dengan kejadian nih, tak pasal-pasal duit raya kat bebudak pun tahun ni uncle tak kasi sesen pun, ikat perut punya pasal. Beli kuih pun sebalang satu pesen, beli 3 balang campur kek potong campur dengan popia kering gulung-gulung, itulah juadah hari raya uncle sekeluarga. Ketupat ehsan dari mertua rendang juga ehsan dari orang yang sama.

Mungkin ada nasib yang lebih malang dari uncle, uncle tak boleh fikirkan nasib diri sendiri je, malah ada yang lebih parah dari uncle mana tau kan? Apa yang pasti, raya tahun ni tak dapat uncle sekeluarga rayakan dengan penuh gemilang, rezeki tak der, bersyukurlah apa yang ada, mana tau tahun depan melimpah ruah rezeki yang datang, InsyaAllah.....

15 comments:

Normi Nieza said...

selamat hari raya uncle..:)

amir zahari said...

Salam Hari Raya Pakcik..^____^

EQA WAN said...

Selamat hari raya uncle :) ingat lg x kt eqa? Lama eqa xberblog.. hihi.. tiba2 rsa nk search blog uncle kt google sbb asyik tukar url je..

el said...

selamat hari raya maaf zahir batin dr el sekeluarga..smoga hang sihat2 sllu..:)

fuza said...

Selamat Hari Raya to Uncle & Auntie sekeluarga

BUNDA a.k.a KN said...

salam lebaran untuk uncle sekeluarga...

fuza said...

sakan uncle beraya... senyap je blog dia ni

fifa alya said...

uncleee...ingat alia x???lama x dgr crita..alia da tkar no...nti bg la no uncle..

uncle said...

alya ... ini no phone uncle..

019-521 8301

ninest123 said...

prada handbags, nike outlet, chanel handbags, tory burch outlet, louboutin pas cher, ugg boots, replica watches, michael kors, longchamp pas cher, kate spade outlet, louboutin outlet, louis vuitton, louis vuitton outlet, ralph lauren pas cher, oakley sunglasses, oakley sunglasses, uggs on sale, nike air max, longchamp, nike air max, air max, louis vuitton, ugg boots, gucci outlet, air jordan pas cher, tiffany jewelry, oakley sunglasses, jordan shoes, longchamp outlet, louis vuitton outlet, tiffany and co, prada outlet, christian louboutin outlet, louboutin, sac longchamp, ray ban sunglasses, louis vuitton, polo ralph lauren outlet, burberry, oakley sunglasses, cheap oakley sunglasses, polo ralph lauren outlet, nike free, nike free, louboutin shoes, replica watches, ray ban sunglasses, nike roshe run, longchamp outlet, ray ban sunglasses

ninest123 said...

michael kors, michael kors outlet, north face, mulberry, replica handbags, new balance pas cher, lacoste pas cher, nike free run uk, kate spade handbags, hermes, michael kors outlet, ray ban pas cher, north face, hollister, converse pas cher, tn pas cher, michael kors outlet, sac guess, michael kors, lululemon, michael kors, hogan, burberry, true religion jeans, abercrombie and fitch, ralph lauren uk, coach outlet, coach purses, michael kors outlet, hollister pas cher, nike air max, vanessa bruno, michael kors outlet, burberry outlet online, nike air max, true religion jeans, oakley pas cher, michael kors, air force, nike air max, ugg boots, true religion jeans, timberland, coach outlet, true religion outlet, nike blazer, ray ban uk, ugg boots, vans pas cher, nike roshe

ninest123 said...

asics running shoes, mac cosmetics, reebok shoes, soccer shoes, beats by dre, vans shoes, hollister, chi flat iron, vans, hollister, ghd, jimmy choo shoes, ray ban, north face outlet, nike air max, nike air max, baseball bats, birkin bag, nike trainers, mcm handbags, ralph lauren, nike huarache, oakley, lancel, abercrombie and fitch, new balance, lululemon, instyler, longchamp, hollister, nike roshe, babyliss, gucci, bottega veneta, ferragamo shoes, herve leger, mont blanc, insanity workout, timberland boots, celine handbags, p90x workout, soccer jerseys, north face outlet, iphone cases, nfl jerseys, converse outlet, wedding dresses, louboutin, converse, valentino shoes

ninest123 said...

karen millen, moncler, louis vuitton, bottes ugg, pandora charms, canada goose uk, swarovski, moncler outlet, moncler, supra shoes, louis vuitton, toms shoes, moncler, thomas sabo, juicy couture outlet, sac louis vuitton pas cher, swarovski crystal, louis vuitton, hollister, moncler, montre pas cher, canada goose, moncler, ugg,ugg australia,ugg italia, coach outlet, marc jacobs, moncler, louis vuitton, links of london, canada goose, replica watches, canada goose outlet, wedding dresses, pandora jewelry, moncler, ugg pas cher, ugg,uggs,uggs canada, canada goose, pandora jewelry, canada goose, canada goose outlet, juicy couture outlet, doudoune canada goose, pandora charms, ugg boots uk

jomana yusef said...

https://decor-ksa.com/
https://3kary.com/property-status/building-for-sale/
https://3kary.com/property-status/building-for-rent/
https://3kary.com/property-type/buildings/

dong dong23 said...

cheap jordans
prada outlet
coach outlet
burberry outlet
canada goose sale
montblanc pen
sac longchamp
coach bags
oakley canada
nike outlet
201711.9wengdongdong